دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» آدم مصنوعی می‌شود شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر
سرخط خبرها

گزارشی از کارگاه «ارتباط با سوژه» مهدی زمانپور کیاسری | سراغ سوژه ای بروید که ارزش ساخته شدن داشته باشد

  • کد خبر: ۱۸۰۳۶۳
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
گزارشی از کارگاه «ارتباط با سوژه» مهدی زمانپور کیاسری | سراغ سوژه ای بروید که ارزش ساخته شدن داشته باشد
دومین کارگاه روز سوم رویداد روایت شهر با موضوع «ارتباط با سوژه» و با حضور «مهدی زمانپور کیاسری» مستندساز برگزار شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، دومین کارگاه روز سوم رویداد روایت شهر با موضوع «ارتباط با سوژه» و با حضور «مهدی زمانپور کیاسری» مستندساز در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

زمانپور کیاسری در این کارگاه با طرح این پرسش که «سوژه چگونه شکل می گیرد؟» و «سوژه از کجا شروع می شود و به کجا ختم می شود» گفت: همواره باید به دنبال سوژه خاص رفت و سوژه ای را انتخاب کرد که مزیت رقابتی نسبت به سایر سوژه ها داشته باشد.

کارگردان مستند «علی جون» افزود: برای تعیین سوژه باید به دنبال کشف و شهود رفت. باید به دنبال ناشناخته ها رفت و اگر قرار است سراغ چیزهای شناخته شده برویم، باید ارزش آن را داشته باشد و به نوعی با سوژه های روزمره متمایز باشد.

کارگردان مستند «پاپلی» خاطرنشان کرد: سوژه زمانی خاص می شود که با برخی محدودیت ها مواجه می شود. از سوی دیگر، در سوژه همیشه به دنبال این باید باشیم که سوژه چگونه می تواند بر روح و روان مخاطب تاثیر بگذارد. اما ین که چه زمان این تاثیر را ایجاد می کند، پاسخ این است که «آنچه از دل بر بیاید، بر دل نیز می نشیند.»

این مستندساز در ادامه گفت: وقتی شما سوژه ای را انتخاب می کنید که خاص باشد و ویژگیهای منحصر به فرد داشته باشد و حتی بتواند بخشی از جریانات تاریخ را تغییر دهد و دنیای جدیدی را رقم بزند، می توند تاثیرگذار باشد. پس از آن نیز باید به سراغ آن بروید که این سوژه دارای چه عناصر و شخصیت هایی است. وقتی اینگونه سوژه ای به تصویر کشیده شود، طبیعتا بر دل و جان مخاطب نیز می نشیند و ماندگار نیز می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->